Rembrandt van de Buurt: Kunst, Ondernemerschap en Jong Talent Bloeien op Zeedijk
In het hart van Amsterdam, waar Rembrandt en jongerencollectief 'Sumibu' elkaar ontmoeten, ontstaat een unieke synergie van een sterk merk, (jong) ondernemerschap en een gedeelde liefde voor kunst. Het project "Rembrandt van de Buurt" heeft jongeren uit Nieuw-West, Zuidoost en Noord de kans geboden om workshops te volgen over zowel Rembrandt als het jongerenmerk Sumibu. Het resultaat? Persoonlijke t-shirtontwerpen die tot 6 februari te bewonderen zijn in het Museum Rembrandthuis.
Afgelopen week werden de winnaars bekend gemaakt van de talentenwedstrijd. DOCK vindt het belangrijk om talentonwikkeling volop te ontwikkelen bij jongeren. Dit kunnen we niet zonder partnerorganisaties. We bedanken Venzo Swazoom Welzijn, Maaktplaats0210 (OBA) voor hun bijdrage aan dit mooie project. Daarnaast verdienen verschillende fondsen en stadsdelen van de @gemeenteamsterdam, onder leiding van Lotte TerWeln erkenning voor het mede mogelijk maken van de financiering.
Alle ontwerpen zijn vanaf vandaag 22 januari t/m 4 februari te zien in de Open Studio van Museum Rembrandthuis. Zien we je daar?